niedziela, 21 czerwca 2020

10 pytań do Emilii Fiedorowicz

autor: José Luis Gutiérrez 

Dzisiaj przygotowałam dla Was coś specjalnego. Miałam przyjemność przeprowadzić na Skypie krótki wywiad z Emilią Fiedorowicz, która prowadzi na You Tube kanał Zakręcovnia. Emilia jest dumną posiadaczką bujnej, kręconej fryzury. Jej kanał skupia się na metodach dbania o włosy kręcone. Znajdziecie tam wiele informacji na temat kosmetyków, gadżetów i technik pielęgnacyjnych. Niedawno założyła też własny biznes konsultacyjny.



1. Jaką markę kosmetyków do makijażu lubisz najbardziej? 

Lubię wspierać polskie marki. Moje 3 ulubione to Affect, Glam-Shop i Golden Rose. W odróżnieniu od kosmetyków pielęgnacyjnych, produkty do makijażu nie muszą być naturalne, bo dbam o dobry demakijaż.

2. O co oprócz włosów dbasz najbardziej?

Jeśli chodzi o kwestie pielęgnacyjne, to z pewnością o twarz. Do ciała, niestety, nie przykładam zbyt dużej uwagi - i ciągle odkładam to "na jutro". Poza tym, zdecydowanie o psychikę - praca w Social Mediach jest dość wyczerpująca i wymaga mocnego charakteru. 

3. Co uważasz za największą zbrodnię na włosach? 

Mnóstwo rzeczy! Gdybym jednak miała wymienić 2 najgorsze, to z pewnością nieobcinanie włosów przez zbyt długi czas oraz niewykonywanie peelingów skóry głowy. Z nieobcinaniem włosów jest jak z zawieszaniem spłacania rat kredytu. Kiedy nie spłacasz ich regularnie - masz teoretycznie więcej pieniędzy na koncie. Jednak w pewnym momencie jesteś zmuszony do wydania całej sumy, co dość mocno uderza w Twój portfel. Tak samo jest ze zniszczonymi włosami, które nie są regularnie podcinane. Po jakimś czasie będziemy musieli pozbyć się naprawdę wielu centymetrów. (Bo zniszczenia idą w górę - przypis autorki)

4. Jaką masz melodię ustawioną na poranny budzik? 

Mam wstręt do każdej melodii z budzika. Dlatego nie ustawiam żadnej ulubionej piosenki, ponieważ znienawidziłabym ją po czasie.

5. Jaki był najdziwniejszy gadżet, który kiedykolwiek używałaś? 

Masażer do skóry głowy z AliExpress. Jak go włączałam, miałam wrażenie, że cały mózg mi lata - bardzo nieprzyjemne uczucie. A z innych przedmiotów, to sitko kuchenne używane zamiast dyfuzora podczas suszenia włosów.

źródło: Fanpage Zakręcovnia

6. Czy jesteś w stanie podać, ile aktualnie masz wszystkich kosmetyków? (Przybliżona wartość)

Nie jestem w stanie. 😂  Za dużo tego. 
Może około 80 mogłoby być, ale cały czas też domawiam nowe i oddaję innym te, które mi się nie sprawdziły. Niedługo chyba ponownie zorganizuję rozdanie kosmetyków używanych dla chętnych. 

7. Czego byś nigdy nie dała sobie nałożyć na skórę głowy? 

Kosmetyków zawierających składniki, które mnie uczulają, czyli aloesu, kokamidopropylo betainy oraz konserwantów tiazolinowych. (Przyp. autorki: o konserwantach tiazolinowych możecie przeczytać w poście "Kosmetyczne M&M's")

8. Czy gdyby od tego zależało czyjeś życie, dałabyś się ogolić na łyso? 

Na pewno. Życie jest ważniejsze od włosów - choć na pewno byłoby mi ich żal. Obym nigdy nie stanęła przed takim wyborem.

9. Jeśli planowałabyś stworzyć własną markę kosmetyków, to jak by się nazywała? 

Na razie w sumie o tym nie myślałam. Póki co wszystkie moje produkty łączę z Zakręcovnią, ale kto wie, co będzie w przyszłości. 

10. Widziałam kiedyś filmik, jak kobieta wydobywała świeży szpik kostny z kości wołowych, a później wmasowywała go w skórę głowy. Czy poddałabyś się takiemu zabiegowi? 

Raczej nie. Po pierwsze, jestem leniuszkiem - a z przygotowaniem specyfiku byłoby za dużo zachodu. Po drugie, to raczej by śmierdziało. Po trzecie, nie wiadomo, jak skóra głowy by na to zareagowała. I też nie jest to pewnie przebadane. 


Bardzo dziękuję Emilii za wywiad i za poświęcenie dla mnie jej cennego czasu. Zapraszam Was do odwiedzenia jej kanału na You Tube, Fanpage'a na Facebooku oraz strony
Dajcie znać w komentarzach, czy lubicie takie materiały.