niedziela, 7 czerwca 2020

Analiza składu INCI odżywki do włosów L'biotica JUNGLE

źródło: shutterstock



Na Fanpage'u na Facebook'u padła prośba o przeanalizowanie składów odżywek od L'biotici, które niedawno zakupiłam. W dzisiejszym poście omówię skład odżywki JUNGLE, ponieważ zaczęłam ją już używać. Możecie śledzić mojego Instagrama oraz Zakątek Enfleurage na Facebooku, gdzie wrzucam zdjęcia z najnowszymi produktami w mojej szafce kosmetycznej i dawać mi tam znać, czy chcielibyście analizę składu bądź opinię na temat danego kosmetyku. Tymczasem przejdźmy do tego, co lubicie najbardziej, czyli do analizy składu. 


Odżywka JUNGLE to kosmetyk z serii BEAUTY LAND polskiej marki L'biotica.. Producent deklaruje intensywne nawilżenie po jej zastosowaniu. Produkt jest wegański, czyli nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego. Opakowanie tuby "pozyskane z trzciny cukrowej", czyli bardziej eko niż standardowe plastiki. 98% składników pochodzenia naturalnego. Pojemność 200 ml. I bardzo fajna sprawa, że 1% dochodu ze sprzedaży linii BEAUTY LAND producent przekazuje na rzecz fundacji wspierającej ochronę środowiska. 

Skład INCI:

Składniki wymienione w kolejności podanej na opakowaniu. 

Aqua - woda. Wiadomo, podstawowy składnik emulsji. Rozpuszczalnik.

Cetearyl Alcohol - alkohol cetostearylowy. Emolient. Substancja regulująca lepkość produktu. 

Glyceryl Stearate - stearynian glicerolu. Emolient tłusty. Stabilizator emulsji O/W. Ułatwia spłukiwanie odżywek do włosów. Wygładza. 

Hydroxypropyl Starch Phosphate - pochodna skrobi. Zagęstnik. Delikatnie nawilża i myje. 

Behenamidopropyl Dimethylamine - półsyntetyczny emulgator. Zapobiega elektryzowaniu się włosów. Ułatwia rozczesywanie. 

Tripelargonin - emolient suchy pozyskiwany z ostropestu plamistego. 

Butyrospermum Parkii Butter - masło Shea. Emolient nieschnący. Zmiękcza i odżywia włosy. Może powodować ich dociążenie. 

Caryocar Brasiliense Fruit Oil - olej pequi. Emolient suchy. 

Orchis Mascula Flower Extract - ekstrakt ze storczyka męskiego. Humektant. 

Euterpe Olaracea Fruit Extract - ekstrakt z jagód acai. Humektant. Substancja odżywcza i przeciwutleniająca. 

Astrocaryum Murumuru Seed  Butter - emolient nieschnący, tłusty. Może powodować dociążenie włosów. Zmiękcza je i odżywia. 

Polyglyceryl-3 PCA - emolient. Alternatywa dla silikonów. Odżywia i zabezpiecza przed zniszczeniami spowodowanymi ciepłem. Dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych. 

Glycerin - gliceryna. Humektant, czyli substancja nawilżająca. Najprawdopodobniej surowiec pochodzący od wprowadzonych do kosmetyku ekstraktów. 

Parfum - kompozycja zapachowa.

Lactic Acid - kwas mlekowy. Regulator pH. 

Phenoxyethanol - fenoksyetanol. Konserwant. Zabezpiecza kosmetyk przed rozwojem drobnoustrojów. 

Ethylhexylglycerin - etyloheksylogliceryna. Booster (wzmacniacz) konserwantu. Zapewnia  fenoksyetanolowi efektywniejsze działanie w masie.

Potassium Sorbate - sorbinian potasu. Konserwant dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych. Prawdopodobnie składnik wprowadzonych do receptury ekstraktów.

Sodium Benzoate - benzoesan sodu. Konserwant dopuszczony do stosowania w kosmetykach naturalnych. Prawdopodobnie składnik wprowadzonych do receptury ekstraktów.



Słów kilka ode mnie

Odżywka faktycznie działa na moje włosy kondycjonująco i nawilżająco. Nie pojawia się puch. Włosy się ładnie świecą i pachną. Zapach jest trochę "zielski", ale delikatny. Taki jakby bambusowy. 
Jest to kosmetyk typowo EH, czyli emolientowo-humektantowy. Stanowi fajną bazę do  samodzielnego wzbogacenia proteinami, jeśli włosy akurat tego potrzebują. 
Podoba mi się, lecz mógłby być bardziej wydajny. Ale wydajność, to kwestia bardzo indywidualna. Ja zużywam odżywki na potęgę. Mam długie włosy i lubię, kiedy są dokładnie pokryte preparatem. Jestem po 3 myciach, a mam wrażenie, że zużyłam już pół tuby. Chętnie przygarnęłabym produkt o pojemności 500 ml lub więcej. 
Etykieta produktu jest bardzo dobrej jakości. Produkt jest dostępny tylko w sklepie internetowym https://biutiq.pl/beauty-land-jungle-odzywka-acai-amazonskie-i-olej-pequi-200-ml.html . Koszt to około 25 zł za tubę 200 ml.

Kosmetyk mi się spodobał. Włosy go polubiły, więc chętnie sięgnę po kolejne opakowanie.